Novinky
Při živém hudebním vystoupení se v závislosti na druhu hudby a dalších podmínkách používají odposlechové reprosoustavy pro hudebníky, většinou individuálně nastavitelné (pomocí mixážního pultu).
Hudebník hrající či zpívající ve skupině potřebuje dobře slyšet ostatní členy (nebo alespoň některé) a sám sebe, aby mohl podat co nejkvalitnější výkon. U žánrů používajících elektronické či elektrofonické hudební nástroje, respektive u žánrů pracujících s vyšší hlasitostí bývá obvyklé, že daná hlasitost ve spojení s akustikou prostoru způsobuje hluk (zvukový chaos), tedy není dobře rozumět konkrétním aspektům hry jako melodie, harmonie, rytmus atp. Odposlechová reprosoustava umístěná v bezprostřední blízkosti interpreta a otočena na něj je v takovém prostředí vnímaná jako zvukově konkrétnější.
Nevýhodou je další zvyšování hluku na pódiu, proto neplatí "čím víc, tím líp". Obecně platí, že zkušenější hudebníci si dokáží lépe nastavit poměry a množství jednotlivých zvuků ve svém odposlechu.
Další nevýhodou je riziko vzniku nežádoucí zpětné vazby, kdy mikrofon umístěný blízko odposlechu z něj snímá reprodukovaný zvuk a ten (následně zesílen) je znova dokola reprodukován (ozývá se intenzivní pískání). Toto riziko se zvětšuje úměrně nastavené hlasitosti odposlechu. Významný vliv má také kvalita použitých mikrofonů a obecně platí, že u dražších zařízení se tomu snaží výrobce bránit konstrukčními vlastnostmi reprosoustav.
Odposlechový mixpult pro monitory se používá na větších koncertech jako druhý mixážní pult, obvykle umístěn blízko pódia (zboku nebo zezadu). Obsluha má za úkol nastavit a korigovat kombinace signálů v monitorových reprosoustavách pro jednotlivé hudebníky, zatímco obsluha hlavního mixpultu míchá zvuk pouze pro obecenstvo.
Hraní v kapele - postup zapojení
Jak správně umístit a nasměrovat podiové aparáty
Produkce ( nejčastější chyby při živé produkci )